פרקנו עוסק בשלושת הרגלים ובעלייה לרגל "למקום אשר יבחר ה'". בסוף הפרק מובאים דיני שופטים והאיסור להקים אשרה ומצבה.

פסח (א-ח)

חג הפסח צריך להיחגג בחודש האביב "כִּי בְּחֹדֶשׁ הָאָבִיב הוֹצִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ מִמִּצְרַיִם לָיְלָה" (א). את קרבן פסח יש להקריב "בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' לְשַׁכֵּן שְׁמוֹ שָׁם" (ב). האיסור המרכזי בפסח הוא איסור חמץ. לאחר הקרבת קרבן פסח ביום הראשון ניתן לעזוב את המקום אשר יבחר ה' ולפנות כל אחד לעירו ומקומו. ביום השביעי אסור לעשות מלאכה.

שבועות (ט-יב)

לאחר שבעה שבועות "מֵהָחֵל חֶרְמֵשׁ בַּקָּמָה" (ט) נחגג חג שבועות. גם בו יש לעלות לרגל למקום אשר יבחר ה', ויש בו מצוות שמחה "וְשָׂמַחְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ וְהַגֵּר וְהַיָּתוֹם וְהָאַלְמָנָה אֲשֶׁר בְּקִרְבֶּךָ" (יט).

סוכות (יג-טז)

כמו חג פסח, גם סוכות נחגג במשך שבעה ימים, והוא נחגג בזמן האסיף של הגורן והיקב. בסוכות, כמו בשבועות, נזכרת חובת השמחה. בניגוד לפסח, בסוכות יש לחגוג את כל שבעת ימי החג במקום אשר יבחר ה': "שִׁבְעַת יָמִים תָּחֹג לַה' אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' כִּי יְבָרֶכְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכֹל תְּבוּאָתְךָ וּבְכֹל מַעֲשֵׂה יָדֶיךָ וְהָיִיתָ אַךְ שָׂמֵחַ" (טו).

סיכום שלשת הרגלים (טז-יז)

"שָׁלוֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה יֵרָאֶה כָל זְכוּרְךָ אֶת פְּנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחָר בְּחַג הַמַּצּוֹת וּבְחַג הַשָּׁבֻעוֹת וּבְחַג הַסֻּכּוֹת וְלֹא יֵרָאֶה אֶת פְּנֵי ה' רֵיקָם. אִישׁ כְּמַתְּנַת יָדוֹ כְּבִרְכַּת ה' אֱלֹהֶיךָ אֲשֶׁר נָתַן לָךְ"

דיני שופטים (יח-כ)

דיני השופטים לא מתקשרים לשלושת הרגלים. התורה מחייבת את השופטים לדון בצורה ישרה: אין לקחת שוחד, ויש "לרדוף" אחרי הצדק "לְמַעַן תִּחְיֶה וְיָרַשְׁתָּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר ה' אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לָךְ" (כ).

איסור הקמת אשרה ומצבה (כא-כב)

הפרק מסיים בשני איסורים הקשורים לעבודת ה': אסור לטעת עץ אשרה ליד מזבח ה' וכן אסור להקים מצבה "אֲשֶׁר שָׂנֵא ה' אֱלֹהֶיךָ" (כב).