האחים ויוסף (א-יד)

נאומו של יהודה הסתיים בפרק הקודם וכעת מגיעה התגובה של יוסף: "וְלֹא-יָכֹל יוֹסֵף לְהִתְאַפֵּק לְכֹל הַנִּצָּבִים עָלָיו וַיִּקְרָא הוֹצִיאוּ כָל-אִישׁ מֵעָלָי" (א). יוסף מחליט לחשוף את זהותו בפני האחים: "אֲנִי יוֹסֵף הַעוֹד אָבִי חָי" (ג). יתכן שזה קרה בעקבות הזכרת יעקב פעמים רבות, או מסיבה אחרת. האחים לא מאמינים "וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ כִּי נִבְהֲלוּ מִפָּנָיו" (ג). יוסף ממשיך לדבר ומדגיש שמדובר בהשגחה עליונה מאת ה': "כִּי לְמִחְיָה שְׁלָחַנִי אֱלֹהִים לִפְנֵיכֶם" (ה). יוסף מבקש מאחיו להביא את יעקב אביהם למצרים.

האחים ופרעה (טז-כד)

פרעה שומע שאחי יוסף הגיעו למצרים. פרעה פונה אל יוסף ומבקש ממנו להעביר מסר אל האחים. כמו יוסף גם הוא מבקש מהם להביא את יעקב למצרים "וְעֵינְכֶם אַל-תָּחֹס עַל-כְּלֵיכֶם כִּי-טוּב כָּל-אֶרֶץ מִצְרַיִם לָכֶם הוּא" (כ). יוסף מעניק מתנות לאחיו "עַל-פִּי פַרְעֹה" (כא) ומבקש מהם "אַל-תִּרְגְּזוּ בַּדָּרֶךְ" (כד).

האחים ויעקב (כה-כח)

האחים מגיעים אל יעקב שיושב בכנען ומספרים לו שיוסף "מֹשֵׁל בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרָיִם" (כו). יעקב שומע וגם הוא לא מאמין "וַיָּפָג לִבּוֹ כִּי לֹא-הֶאֱמִין לָהֶם" (כו). לאחר מכן נראה שיעקב מתעשת "וַתְּחִי רוּחַ יַעֲקֹב אֲבִיהֶם" (כז). והוא מתכונן לירידה למצרים לראות את יוסף.