פתיחה (א-ד)

שר המשקים ושר האופים המצריים מקבלים נזיפה מפרעה ומוצאים את עצמם בבית הסוהר, באותו המקום שיוסף נמצא בו, ויוסף משרת אותם בבית הסוהר.

חלומות שר המשקים ושר האופים (ה-ח)

בלילה אחד שניהם חולמים חלום. יוסף שרואה אותם טרודים וכועסים בבוקר מנסה להבין מה העניין "וַיֹּאמְרוּ אֵלָיו חֲלוֹם חָלַמְנוּ וּפֹתֵר אֵין אֹתוֹ" (ח). יוסף מציע שהוא יפתור את חלומם ובתחילה שר המשקים מסכים.

חלום שר המשקים ופתרונו (ט-טו)

שר המשקים מספר את חלומו: "וְהִנֵּה-גֶפֶן לְפָנָי. וּבַגֶּפֶן שְׁלֹשָׁה שָׂרִיגִם... וְכוֹס פַּרְעֹה בְּיָדִי וָאֶקַּח אֶת-הָעֲנָבִים וָאֶשְׂחַט אֹתָם אֶל-כּוֹס פַּרְעֹה" (ט-יא). יוסף פותר את החלום ואומר שבעוד שלושה ימים (הם השריגים) פרעה ישיב את שר המשקים לעמדתו. יוסף מוסיף ומבקש, שכשזה יקרה לא ישכח אותו ויעשה עמו טובה.

חלום שר האפים ופתרונו (טז-יט)

שר האופים רואה שיוסף פותר לחברו את החלום בצורה חיובית ומבקש גם הוא פתרון לחלומו: "וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה סַלֵּי חֹרִי עַל-רֹאשִׁי... וּבַסַּל הָעֶלְיוֹן מִכֹּל מַאֲכַל פַּרְעֹה מַעֲשֵׂה אֹפֶה וְהָעוֹף אֹכֵל אֹתָם מִן-הַסַּל מֵעַל רֹאשִׁי" (טז-יז). יוסף פותר את החלום בצורה הפוכה לגמרי. בעוד שלשה ימים (הם הסלים) פרעה יתלה את שר האופים על עץ.

התגשמות החלומות (כ-כב)

לאחר שלושה ימים, כפי שהבטיח יוסף, החלומות מתגשמים: שר המשקים מושב לארמון ואילו שר האופים מוצא את מותו בתלייה. בניגוד להתגשמות הפתרונות של יוסף, הבקשה של יוסף לשר המשקים לא מתקיימת: "וְלֹא-זָכַר שַׂר-הַמַּשְׁקִים אֶת-יוֹסֵף וַיִּשְׁכָּחֵהוּ" (כג).