דינה בשכם (א-ד)

הכתוב פותח ב"וַתֵּצֵא דִינָה בַּת-לֵאָה אֲשֶׁר יָלְדָה לְיַעֲקֹב לִרְאוֹת בִּבְנוֹת הָאָרֶץ" (א). טיבה של היציאה לא ממש ברור אך בסופו של דבר היא מגיעה אל שכם, "נְשִׂיא הָאָרֶץ" (ב) והוא שוכב איתה. בין אם מדובר באונס או ברצון של דינה, בסופו של דבר שכם בן חמור מתאהב בדינה ומבקש את ידה.

דברי חמור אל יעקב ובניו (ה-יט)

חמור, אביו של שכם פונה אל יעקב לדבר איתו ולשיחה מצטרפים גם אחי דינה. בניגוד ליעקב שהוא "וְהֶחֱרִשׁ... עַד-בֹּאָם" (ה) בניו כועסים מאוד "וַיִּתְעַצְּבוּ הָאֲנָשִׁים וַיִּחַר לָהֶם מְאֹד" (ז). חמור מבקש עבור בנו את דינה ומוכן לשלם סכום גבוה לשם כך. בני יעקב עונים "בְּמִרְמָה" ומבקשים מהם לערוך הסכם כללי, בו אנשי שכם ימולו את עצמם וכך "וְנָתַנּוּ אֶת-בְּנֹתֵינוּ לָכֶם וְאֶת-בְּנֹתֵיכֶם נִקַּח-לָנוּ" ובסופו של דבר "וְהָיִינוּ לְעַם אֶחָד" (טז). חמור ושכם מרוצים ופונים אל אנשי שכם.

דברי חמור אל אנשי שכם (כ-כד)

חמור ושכם מגיעים אל אנשי שכם ומנסים לשכנע אותם בעסקה עם משפחת בני יעקב. אנשי שכם משתכנעים במהירות ואין להם הסגות על ההסכם "וַיִּמֹּלוּ כָּל-זָכָר כָּל-יֹצְאֵי שַׁעַר עִירוֹ" (כד).

מעשה שמעון ולוי (כה-כט)

הסיפור השאיר את הקוראים במתח לגבי המרמה בסיפור, וכעת היא מתגלה. "וַיְהִי בַיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי בִּהְיוֹתָם כֹּאֲבִים וַיִּקְחוּ שְׁנֵי-בְנֵי-יַעֲקֹב שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אֲחֵי דִינָה אִישׁ חַרְבּוֹ וַיָּבֹאוּ עַל-הָעִיר בֶּטַח וַיַּהַרְגוּ כָּל-זָכָר" (כה). שמעון ולוי לוקחים את דינה ובוזזים את העיר. הביזה כוללת את רכושם, טפם ונשיהם – שבני יעקב שובים בשבי.

דו שיח בין יעקב לשמעון ולוי (ל-לא)

יעקב שעד השלב הזה לא אמר דבר בא בביקורת כלפי שמעון ולוי "עֲכַרְתֶּם אֹתִי לְהַבְאִישֵׁנִי בְּיֹשֵׁב הָאָרֶץ בַּכְּנַעֲנִי וּבַפְּרִזִּי" (ל). כעת יעקב חושש שיושב הארץ ישמידו אותו ואת ביתו. שמעון ולוי לא נשארים חייבים ומסיימים את השיח בשאלה מהדהדת: "הַכְזוֹנָה יַעֲשֶׂה אֶת-אֲחוֹתֵנוּ?!" (לא).