פרקנו עוסק בסיפור אברהם ושרה בגרר וביחסים עם אבימלך מלך גרר. לסיפור יש קווים דומים לסיפור של אברהם ושרה במצרים, אך הוא שונה לחלוטין מבחינת המתרחש בו.

פתיחה (א-ב)

אברהם נוסע לארץ הנגב "וַיֵּשֶׁב בֵּין-קָדֵשׁ וּבֵין שׁוּר וַיָּגָר בִּגְרָר" (א). בניגוד לסיפור הקודם לא מדובר כאן על ירידה מהארץ בגלל רעב, אלא על הגעה לגרר כחלק מהמסעות של אברהם בארץ. גם כאן, כפי שעשה גם כשירדו למצרים, אברהם אומר ששרה היא אחותו ולא אשתו. הכתוב מקצר בדברים ומתאר כי אבימלך לוקח את שרה.

התגלות ה' לאבימלך (ג-ז)

בסיפור הקודם פרעה "זכה" לנגעים מאת ה', אך הפעם ה' נגלה לאבימלך בחלום הלילה ואומר לו "הִנְּךָ מֵת עַל-הָאִשָּׁה אֲשֶׁר-לָקַחְתָּ" (ג). אבימלך אומר לה' שהוא לא התכוון לקחת אשת איש וה' מודיע לו: "ּגַם אָנֹכִי יָדַעְתִּי כִּי בְתָם-לְבָבְךָ עָשִׂיתָ זֹּאת" (ו) ודורש מאבימלך להחזיר את שרה לאברהם.

דו שיח בין אברהם לאבימלך (ח-יג)

אבימלך משכים בבוקר, מספר לעבדיו את אשר ארע, מזמן את אברהם ושואל אותו: "מֶה-עָשִׂיתָ לָּנוּ וּמֶה-חָטָאתִי לָךְ כִּי-הֵבֵאתָ עָלַי וְעַל-מַמְלַכְתִּי חֲטָאָה גְדֹלָה  מַעֲשִׂים אֲשֶׁר לֹא-יֵעָשׂוּ עָשִׂיתָ עִמָּדִי" (ט). אברהם מנסה לענות בכמה תשובות, אך נראה שבסופו של דבר אברהם מבקש להודות בטעותו – בניגוד למה שחשב, בגרר יש יראת א-להים.

שכר אברהם (יד-טז)

אבימלך נותן לאברהם "צֹאן וּבָקָר וַעֲבָדִים וּשְׁפָחֹת" (יד) ומשיב לו את אשתו, שרה. ולא רק זה, אלא שאבימלך מזמין את אברהם להמשיך ולשבת בגרר.

שכר אבימלך (יז-יח)

בסוף הסיפור מתברר שבעקבות לקיחת שרה לבית אבימלך, ה' "עָצֹר עָצַר ה' בְּעַד כָּל-רֶחֶם לְבֵית אֲבִימֶלֶךְ" (יח). לכן אברהם מתפלל לה' ומבקש רפואה עבור אנשי גרר. ה' שומע לתפילתו והכול בא על מקומו בשלום.