המלחמה (א-י)

פרקנו פותח בתיאור מלחמה גדולה שנערכה בימי "אַמְרָפֶל מֶלֶךְ-שִׁנְעָר" ועוד שלושה מלכים שנלחמו נגד חמישה מלכים. ארבעת המלכים הם מלכים של ארצות גדולות, והחמישה הם מלכים של ערים קטנות, סביב סדום. לאחר פירוט ארוך ודי חריג לספר בראשית בפרט ולתנ"ך בכלל, הכתוב מדווח על הפסד של ממלכות סדום.

לקיחת לוט בשבי (יא-יב)

כחלק מההפסד הצורב של מלך סדום, ארבעת המלכים לוקחים את הרכוש של סדום ועמורה וביניהם גם את לוט. כאן סוף סוף אנחנו מבינים את המשמעות של הסיפור בתוך מחזור סיפורי אברהם.

הצלת לוט (יג-טז)

כמובן שעכשיו אברם נכנס לתמונה. "הפליט" מגיע לאברם ומספר לו שלוט נשבה. אברם מחליט לקום ולהציל את לוט, ורץ עד דן. באמצעות לחימה די מרשימה, אברם מצליח להכות באויבים ולהציל את לוט ואת רכוש סדום.

בין מלך סדום למלכיצדק מלך שלם (יז-כד)

אברם מאוד מוערך על ידי מלכי האזור. בתחילה מלך סדום מגיע לאברם. הכתוב קוטע את דברי מלך סדום ומתאר את בואו של מלכיצדק מלך שלם, שמברך את אברם. לאחר דבריו של מלכיצדק מובאים דבריו של מלך סדום שמציע לאברם עסקה שלא יוכל לסרב לה, אך מסתבר שאברם, בניגוד למה שחשב מלך סדום, מסרב לה: "אִם מִחוּט וְעַד שְׂרוֹךְ נַעַל וְאִם אֶקַּח מִכָּל אֲשֶׁר לָךְ וְלֹא תֹאמַר אֲנִי הֶעֱשַׁרְתִּי אֶת אַבְרָם" (כג). אך יחד עם זאת אברם דואג לנערים והאנשים שאיתו: "בִּלְעָדַי רַק אֲשֶׁר אָכְלוּ הַנְּעָרִים וְחֵלֶק הָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הָלְכוּ אִתִּי... הֵם יִקְחוּ חֶלְקָם" (כד).