הפרק נחלק לשני עניינים. בחלק הראשון מופיע סיפור מגדל בבל (א-ט) ובחלק השני מופיעה רשימה ארוכה של תולדות שם, עד להיכרות הראשונה עם משפחת אברהם (י-לב).

סיפור מגדל בבל (א-ט)

בפרק הקודם קראנו על לוח העמים וכיצד מבני נח "נִפְרְדוּ הַגּוֹיִם בָּאָרֶץ אַחַר הַמַּבּוּל" (י', לב). בפרקנו מופיע הסיפור שעומד מאחורי היפרדות העמים. הסיפור עצמו נפתח בדיוק בגישה ההפוכה: "וַיְהִי כָל-הָאָרֶץ שָׂפָה אֶחָת וּדְבָרִים אֲחָדִים" (א). אותם אנשים מאוחדים בקשו לבנות "עִיר וּמִגְדָּל וְרֹאשׁוֹ בַשָּׁמַיִם" (ד) כדי 'לעשות להם שם' – להנציח את חיי האדם בעולם ולהביא לידי ביטוי זיכרון ממשי של האנושות (לחילוף שם-זֵכֶר ראו למשל: "זֶה שְּׁמִי לְעֹלָם וְזֶה זִכְרִי לְדֹר דֹּר" - שמות ג', טו ועוד רבים).

ה' 'יורד' ורואה את העיר והמגדל שבני האדם בנו ומחליט להפריד אותם, "וַיָּפֶץ ה' אֹתָם מִשָּׁם עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ וַיַּחְדְּלוּ לִבְנֹת הָעִיר" (ח) והעיר נקראת בבל על שם בליל השפות שנוצר בעקבות בניית העיר והמגדל.

תולדות שם (י-לב)

שוב אנחנו נתקלים ברשימת תולדות והפעם רשימה מורחבת של תולדות שם, בנו של נח. הרשימה כאן חוזרת במידה מסוימת על הרשימה שבפרק הקודם אך הקצב של הרשימה מלמד אותנו על מטרתה. הדורות מוזכרים בזה אחר זה, עד שמגיעים אל "תולדות תרח" (כז). כעת הרשימה מתרחבת יותר ויש פרטים משפחתיים נקודתיים על משפחתו של אברהם אבינו.