בשלושת הפרקים הקרובים נקרא על מחלוקת קורח ועל ההשלכות שלה.

תלונת קורח (א-ג)

קרח, שהיה לוי ממשפחת קהת, יחד עם דתן ואבירם בני אליאב, און בן פלת (שלא מוזכר עוד בהמשך הסיפור) ומאתיים חמישים אנשים מעם ישראל, באים לפני משה ואהרן ואומרים להם "רַב לָכֶם כִּי כָל הָעֵדָה כֻּלָּם קְדֹשִׁים וּבְתוֹכָם ה' וּמַדּוּעַ תִּתְנַשְּׂאוּ עַל קְהַל ה'?" (ג).

הצעת משה הראשונה: מבחן המחתות (ד-יא)

משה שומע את תלונתם, נופל על פניו, ומיד מציע הצעה: קרח ועדתו יקחו מחתות עם קטורת, "וְהָיָה הָאִישׁ אֲשֶׁר יִבְחַר ה' הוּא הַקָּדוֹשׁ" (ז) – בעזרת מבחן המחתות ה' יראה מי הנבחר.

ניסיון שכנוע של משה (ח-יד)

משה פונה בשלב זה אל שני אנשים: בתחילה הוא פונה אל קורח ואומר לו שהתלונה שלו לא מצודקת שהרי "הִבְדִּיל אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל אֶתְכֶם מֵעֲדַת יִשְׂרָאֵל לְהַקְרִיב אֶתְכֶם אֵלָיו לַעֲבֹד אֶת עֲבֹדַת מִשְׁכַּן ה' וְלַעֲמֹד לִפְנֵי הָעֵדָה לְשָׁרְתָם" (ט), וכעת אתם מבקשים גם כהונה? קורח לא מגיב לדברי משה.

בניגוד לקורח שלא מגיב, דתן ואבירם מגיבים למשה "וַיִּשְׁלַח מֹשֶׁה לִקְרֹא לְדָתָן וְלַאֲבִירָם בְּנֵי אֱלִיאָב וַיֹּאמְרוּ לֹא נַעֲלֶה" (יב) והם מתלוננים על משה בצורה חריפה: אתה הוצאת אותנו מארץ זבת חלב ודבש (=מצרים), כעת אנחנו עומדים למות במדבר ואתה גם מצטייר כמנהיג שלנו?! משה גם מגיב בחריפות "וַיִּחַר לְמֹשֶׁה מְאֹד וַיֹּאמֶר אֶל ה' אַל תֵּפֶן אֶל מִנְחָתָם לֹא חֲמוֹר אֶחָד מֵהֶם נָשָׂאתִי וְלֹא הֲרֵעֹתִי אֶת אַחַד מֵהֶם" (טו).

מבחן המחתות (טז-יט)

משה שוב פונה לקורח כדי להתחיל את מבחן המחתות. הפעם הכתוב לא מרחיב על המבחן אלא רק מזכיר את המשתתפים בו: מאתים וחמישים האנשים, קרח ואהרן. המבחן מתחיל, אך לפתע "וַיֵּרָא כְבוֹד ה' אֶל כָּל הָעֵדָה" (יט).

תגובת ה' והעונש לקורח ועדתו (כ-לה)

ה' פונה אל משה ואהרן ומבקש לכלות את כל העם, אך משה ואהרן מבטלים את הגזירה בטענם "הָאִישׁ אֶחָד יֶחֱטָא וְעַל כָּל הָעֵדָה תִּקְצֹף?" (כב). בסופו של דבר קרח ועדתו נענשים. משה קורא לעם ישראל ואומר להם "בְּזֹאת תֵּדְעוּן כִּי ה' שְׁלָחַנִי לַעֲשׂוֹת אֵת כָּל הַמַּעֲשִׂים הָאֵלֶּה כִּי לֹא מִלִּבִּי" (כח) ומודיע על כך שהאדמה תבלע את החוטאים. לפתע האדמה פוצה את פיה ובולעת את קרח ואת כל אשר לו. לאחר מכן אש יוצאת מאת ה' ואוכלת את מאתים וחמישים האנשים שהיו בעדת קורח.

על תגובת העם, נקרא בפרק הבא.