חלוקת הפרק: 
1. פס' א-ה: רשימת שופטים קצרה
2. פס' ו-יח: חטא העם, העונש והזעקה לה' 

1. פס' א-ה: רשימת שופטים קצרה 

ניתן לראות שהסיפור המעגלי של ספר שופטים (חטא, עונש, זעקה, תשועה) לא מופיע כאן אלא רק תיאור קצר של שני שופטים כאשר לא ברור מה היה פועלם ומה היה מצב העם. רשימה זו מצאנו גם לאחר סיפור יפתח, לפני סיפור שמשון. יש שהעירו שהמשותף לשתי הרשימות הללו הוא הביטוי "אחריו" המופיע בין שופט לשופט ומכאן נראה שמטרתה של רשימה זו היא להדגיש את הצורך בסוג של שלטון מתמשך (אף אם מדובר על אנשים שונים) שדווקא הוא יכול באמת למנוע את המעגליות של החטא והעונש. אי לכך הרשימה מגיעה לפני סיפור יפתח וכן לפני סיפור שמשון, סיפורים המציגים לנו מנהיגים 'ריקים' בלשון חז"ל.

2. פס' ו-יח: חטא העם, העונש והזעקה לה' 

א. פס' ו – שימו לב לתיאור הארוך של החטא ולמספר סוגי עבודת האלילים המצוינים כאן. אפשר אף לשים לב שמדובר על אלהי העמים ששעבדו את ישראל לאורך ספר זה ונראה שזה רק מגביר את עוצמת החטא.

ב. פס' ז-ט – בדומה למה שמצאנו בסיפור גדעון גם כאן מתוארת מציאות קשה במיוחד והדבר מודגש באמצעות העובדה שהעמונים משעבדים את ישראל משני צידי הירדן.

ג. פס' י – אופי הזעקה כאן שונה מאופי הזעקות האחרות בספר שופטים כאשר כאן אנו מוצאים מימד מפורש של תשובה.

ד. פס' יא-יד – לא רק ששלב הזעקה שונה בסיפור זה אלא גם שלב התגובה האלוקית שונה: ה' מסרב בתחילה להושיעם! רק לאחר שהעם מקבל על עצמו את הדין (טו) ומסיר את אלוהי הנכר (טז) ה' נענה להם.  

ה. פס' יח – שימו לב לכך שבניגוד לסיפורים אחרים כאן לא נאמר שה' הקים להם שופט (ורק מתואר שהעם עושה את זה בעצמו). נראה שזה רק מעצים את המשבר שביחסי ה' והעם כפי שתוארו לפני כן וזה למרות העובדה שהעם חזר בתשובה. כמו כן, זה מלמד על ייאוש הולך וגובר מדגם השופטים הזמניים.