ירמיהו מפקפק ביכולותיו הנבואיות בשל גילו ומעמדו. הקב"ה מחזק ומעצים אותו באומרו כי יש בכוחו להיות לעיר מבצר כנגד כל מתנגדיו אם רק יאמין בעצמו. כך גם נכון הדבר לגבי כל אחד ואחד מאיתנו.

 

ספר ירמיהו פותח בנבואת הקדשתו של ירמיהו. תחילה מתוארת התקופה שבה ניבא ירמיהו וניכר כי לא פשוטה השליחות שמוטלת עליו. יהיה עליו לנבא נבואות פורענות שסופן חורבן בית המקדש וגלות ממלכת יהודה לבבל. כדי לעמוד בקשיים הצפויים לו במהלך הדרך עליו להיות בעל כוחות סבל גדולים ועוצמות רוחניות ללא שיעור. רק כך יוכל להתמודד אל מול הקושי וההתנגדות שיתקל בה מצד העם.

דומה שזו הסיבה לכך שהקב"ה מבהיר לו כי אין הוא סתם נביא שנבחר בעקבות פעולותיו האנושיות שקדמו לבחירתו, אלא שכבר מראשית יצירתו הוא נועד לכך. הקב"ה כבר הכין תרופה למכה ומראש חנן אותו בכוחות רוחניים יתרים על פני שאר בני האדם.

התנגדותו של ירמיהו לתפקיד בשל היותו נער אין בכוחה להוות עילה לסירוב כיון שאין הוא נער כשאר הנערים אלא נועד לגדולות. יש לו שאר רוח נוסף על פני יתר בני דורו ומכוחו יוכל הוא לעמוד בשליחות אותה ייעד לו אלוקים. הקב"ה אף מבטיח לו כי ישים אותו לעיר מבצר כנגד כל הקמים עליו והוא יוכל לעמוד מולם ללא חת ולהצליח בשליחותו.

במידה מסוימת הקדשתו של ירמיהו הינה דגם וסמל לכל אדם בעולם. כדרך שלירמיהו ישנה שליחות והקב"ה טבע בו כוחות על מנת שיוכל לעמוד בה, כך לכל אדם ישנו ייעוד או שליחות שקבע לו הבורא ובכל אחד נטע הקב"ה את הכוחות הנדרשים למילוי ייעודו. כל מה שנדרש הוא להאמין בכך ולפעול בשם ה'. בהצלחה.