פרק כ' חותם את דיני הקדושה של עם ישראל. תפקידו של עם ישראל לשקם את האנושות מבחינה רוחנית, ולשם כך עליו לשמור את דיני הקדושה, שהראשון שבהם הוא ההקפדה על איסורי האכילה.

הרב הירש טען כי חתימת יחידת "קדושת ישראל" שבחומש ויקרא (פרקים י"א-כ'), בפסוק: "וְהִבְדַּלְתֶּם בֵּין הַבְּהֵמָה הַטְּהֹרָה לַטְּמֵאָה וּבֵין הָעוֹף הַטָּמֵא לַטָּהֹר וְלֹא תְשַׁקְּצוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם בַּבְּהֵמָה וּבָעוֹף וּבְכֹל אֲשֶׁר תִּרְמֹשׂ הָאֲדָמָה אֲשֶׁר הִבְדַּלְתִּי לָכֶם לְטַמֵּא" (כ', כה), המופיע מיד לאחר איסורי עריות, יוצרת מסגרת ספרותית ליחידה כולה.

עם ישראל, המובדל מאומות העולם, יחל בשיקום האנושות ובהצעדתה לבניינה הרוחני והמוסרי. הדרך להשגת מטרה נעלה זו מתחילה בבחירת המזון המגן על היהודי מפני שיקוץ והסתאבות. אם העם לא יבחר במזון הראוי, הרי שיאחז בדרך המנוגדת לייעודו הקדוש, והקב"ה יקוץ בעם:

"אַל תַּשְׁחִיתוּ אֶת דַּרְכְּכֶם כְּמוֹתָם; שֶׁהֲרֵי אַתֶּם שְׁרוּיִים בְּקֶרֶב אֱנוֹשׁוּת, הַתּוֹעָה בְּרוּחָהּ והמושחתת בְּדַרְכָּהּ המוסרית; וּרְצוֹנִי לְהַתְחִיל בָּכֶם כְּדֵי לְשַׁקֵּם אֶת הָאֱנוֹשׁוּת; רְצוֹנִי לַחֲזוֹר וְלִבְנוֹת אֶת בניינה הָרוּחָנִי והמוסרי שֶׁל הָאֱנוֹשׁוּת, ולפיכך עֲלֵיכֶם לְהַתְחִיל בִּשְׁמִירָה מְדֻקְדֶּקֶת שֶׁל בְּחִירַת מזונכם; הִיא התנאי הָרִאשׁוֹן לְדֶרֶך ההבראה הָרוּחָנִית והמוסרית; הִיא תְּנַאי לִבְהִירוּת רוּחָנִית ומוסרית, תְּנַאי לְטַהֲרָה וְלִקְדֻשָּׁה (לְעֵיל פֶּרֶק י"א). אַתֶּם לֹא תִּהְיוּ "מובדלים מִן הָעַמִּים" (תורת כהנים), מוּגָנִים מֵהַשְׁחָתָתָם הָחוּשָׁנִית אֶלָּא אִם כֵּן תִּהְיוּ "מבדילים" בֵּין הַבְּהֵמָה הַטְּהֹרָה וגו' וְלֹא תְשַׁקְּצוּ אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם"
(פירוש הרש"ר הירש כ', כה)

הרב הירש הביע את אֵמונו בכוחו של האדם לבחור בטוב ולמאוס ברע. בהתאם לשיטתו, שב והביע את העמדה שהקב"ה נטע באדם יכולות לגבור על תאוותו החושנית.