הקב"ה ברא את עולמו ומאז בכל רגע הוא מחדש אותו. באותו אופן מחדש הקב"ה גם את נשמתו של האדם בכל רגע ורגע ועל כך "כל הנשמה תהלל יה" (ו).

 

קדושת לוי קדושות לפורים קדושה שלישית ד"ה כי הנה 

כי הנה דע שאנחנו מאמינים שהאל יתברך שמו ברא את עולמו יש מאין והוא המציא אותו וחידש אותו, כן האל יתברך שמו לנצח מחדש כל העולמות בכל יום ובכל עת ובכל שעה. כי הנה בכל יום אנו רואין שהשם יתברך מחדש את עולמו, שמפקידין נשמותינו אליו כמאמר (תהילים ל"א, ו) "בידך אפקיד רוחי", ובכל יום הוא מחדש, כמו שאנו משבחין אותו (נוסח ברכת 'יוצר אור') "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". וגדולה מזו צריכין להאמין, שהאל מחדש את עולמו בכל רגע, כמו שדרשו חכמינו ז"ל (בראשית רבה יד, ט) "כל הנשמה תהלל יה" (תהילים ק"נ, ו) על כל נשימה ונשימה תהלל יה, כלומר שבכל נשימה ונשימה הולכת הנשמה אליו יתברך שמו ורצונה לצאת מהגוף, רק שהשם יתברך מחזיר אותה. והוא בסוד (יחזקאל א', יד) "והחיות רצוא ושוב", שהחיות של כל העולמות העליונים והעולם התחתון הולכת וכוספת אליו יתברך שמו בכל עת ובכל רגע, והשם יתברך מחדש אותה בכל עת ובכל רגע. 

 

 

ר' לוי יצחק מברדיטשב - נולד בסביבות שנת ת"ק (1740). לימים התקרב ר' לוי יצחק לר' דב בר המגיד ממזריטש ולר' שמואל שמלקה מניקלשבורג, והפך לאחד מגדולי החסידות. שימש במספר קהילות והאחרונה והידועה שבהן היא ברדיטשב, שם גם נפטר בשנת תק"ע (1810). היה מפורסם באהבת ישראל המיוחדת שלו, בסנגוריה על עם ישראל, כולל גם על הרשעים. עוד היה מפורסם בדרכו המיוחדת בקיום מצוות ותפילה מתוך שמחה והתפעלות. ספרו 'קדושת לוי' על התורה והמועדים, הוא מספרי היסוד של החסידות.