התאומים בניה ותמר ישבו משני צידיו של אבא על גג ביתם בירושלים, מביטים בשמחה בבית המקדש הנפלא שנשקף מולם. אבל אבא לא שמח... 
"אבא, למה אתה עצוב?" שאלה תמר. "זכינו שבימינו נבנה בית המקדש, אבל ראו, מצידה השני של ירושלים עולה עשן ממזבחות לעבודה זרה, נשותיו של המלך שלמה עובדות לאלוהים אחרים..." ענה אבא. "למה שלמה המלך אינו מורה לנשותיו להפסיק את מעשיהן?" שאל בניה. "שלמה המלך כבר זקן", ענה אבא בצער, "ואינו אומר לנשותיו דבר. שלמה שגה כאשר נשא נשים רבות משבעת העמים שה' אמר לא להתחתן בהם! להיות מלך בישראל זו אחריות כבדה. מלך שחוטא פוגע בבני עמו".
***
שלמה המלך מת. באחד הימים חזר אבא הביתה ובשורה בפיו: "ישראל רוצים להמליך את רחבעם, בנו הבכור של שלמה, למלך על ישראל. הם מחכים לרחבעם בשכם..." "בשכם?!" התפלאה אימא, "למה זקני ישראל מחכים בשכם? בית המקדש נמצא בירושלים, כל ישראל עולים לרגל לירושלים, ובירת מלכי בית דוד היא ירושלים!" "אבא, נוכל לבוא איתך לשכם לחגיגות המלכת רחבעם למלך על ישראל?" שאלו התאומים בהתלהבות. אבא סירב, "אני חושש מפני מה שעלול לקרות שם. אני אלך להכתרה אבל אתם תישארו כאן, בירושלים", אמר, לבש את מדיו החגיגיים, לקח את נשקו ויצא מהבית בדהרה על סוסו.
התאומים הביטו אל קו האופק מגג ביתם בציפייה לשובו של אביהם. "תראי, תמר", הצביע בניה אל הדרך המוליכה לירושלים, "המון רב בורח אל ירושלים!" ובתוך זמן קצר גם אבא שלהם נראה רכוב על סוסו בדרך המובילה הביתה. אבא חזר עצוב ומודאג, וכך סיפר: "לפני הכתרת רחבעם למלך ביקשו ממנו אנשי ישראל, ובראשם ירבעם בן נבט, שיקל את נטל המיסים מעל העם. רחבעם התייעץ עם חבריו הילדים וסירב לבקשה. כל ישראל כעסו מאוד וביטלו את המלכת רחבעם, ועכשיו רחבעם מולך על יהודה ובנימין בלבד". אבא חיבק את התאומים ואת כל בני המשפחה, והוסיף בעצב: "באתי לזמן קצר בלבד, רק כדי להיפרד, ואנחנו יוצאים למלחמה נגד אחינו מישראל", והלך.
אבא יצא מהבית עצוב ומהורהר, ואחרי זמן לא רב חזר וסיפר: "נאספנו 180,000 לוחמים מיהודה ומבנימין להילחם נגד ישראל, אבל שמעיה, איש האלוקים, אמר שאל לנו להילחם באחינו מישראל, כי פילוג ממלכת ישראל הוא עונש על חטאי שלמה, והוא רצון ה'". אבא החריש לרגע, ואז הרהר בקול: "להיות מלך בישראל זו אחריות כבדה. מלך שחוטא, פוגע בבני עמו..."
"אז נמנעה מלחמת אחים?" שאלה תמר, ובניה הציע: "אולי נלך לבית המקדש להודות לה' ולהתפלל שרחבעם יהיה מלך צדיק, וכך גם לנו יהיה טוב?" "רעיון מצוין", קראו אבא ואימא, וכל בני המשפחה יצאו לבית המקדש, להודות לה' שנמנעה מלחמת אחים בין יהודה לשאר שבטי ישראל, ולהתפלל לעתיד טוב יותר.  

הסיפור מתוך הדף השבועי להורים וילדים של תנועת מבראשית.
איירה: נעמה להב