אבא היה לבוש מדי צבא וחגור בכל כלי הנשק שברשותו. הוא עמד לצאת לקרב ונפרד מבני משפחתו: "תתפללו לה' שננצח!" חיבק ונישק כל בני המשפחה, ולילדיו התאומים, בניה ותמר, אמר: "תשמרו על אימא ותעזרו לה עם הילדים הקטנים!" בעבר, כשהיה אבא יוצא להילחם באויבי ישראל, היא יוצא שמח. היום אבא עצוב, כי הוא יוצא לקרב נגד לוחמי אבשלום, נגד האחים שלנו! "אבל אין לנו ברירה", אמר, "אבשלום מורד באביו דוד המלך. הוא אסף רבבות לוחמים מישראל, והם כבר עברו את הירדן בדרכם להילחם בנו!" כך אמר והלך.
התאומים הביטו בדמותו המתרחקת: "הייתי רוצה שהמלחמה תיגמר ושאבא יחזור כבר הביתה", אמרה תמר. "נכון..." הסכים בניה, "גם אני כבר מחכה לשמוע שניצחנו במלחמה. הלוואי שאבא וכל הלוחמים יחזרו בשלום!" פתאום הרגישו התאומים יד רכה ואוהבת על כתפם: "אבא וכל הלוחמים יחזרו בשלום", אמרה אימא בקולה המרגיע, "דוד הוא משיח ה', וה', שבחר בדוד למלך, ישמור על מי שנאמן למלך!"
***
"ניצחנו!"
הבשורה הטובה עברה במהירות הבזק בין משפחות הלוחמים במחניים, אבל לוחמי דוד חזרו עצובים. גם אביהם של התאומים חזר עצוב, וכך סיפר : "נלחמנו בחיילי אבשלום ביער אפרים. עשרים אלף לוחמים מישראל נהרגו במלחמה, ורבבות לוחמים נוספים ברחו ולאחר מכן מצאו את מותם ביער. אבשלום, המורד, נהרג, והמלך דוד מתאבל עליו מאוד! הוא הזהיר את כולנו שלא נהרוג את אבשלום בנו, אולם שר הצבא, יואב בן צרויה, החליט שאבשלום מסוכן והרג אותו למרות ציווי המלך".
"המלך יושב בשער העיר!"
שוב עברה הבשורה במהירות בין משפחות הלוחמים. "בואו נברך את המלך על ניצחונו", אמרה אימא והביטה במבט מלא אושר בבעלה, שחזר שלם ובריא מהקרב, וכולם הצטרפו לשיירת המברכים. גם התאומים, בניה ותמר, הצטרפו, וכל אחד אחז יד אחת של אבא.
***
"כל שבטי יהודה וישראל ביקשו מדוד המלך שיחזור למלוך בירושלים!" אמר אבא נרגש ובישר: "ואנחנו יוצאים לדרך עוד היום!" וכל לוחמיו של דוד המלך ובני משפחותיהם יצאו בשיירה ארוכה וחגיגית חזרה לירושלים, ובראש השיירה צעד דוד המלך. שבטי יהודה כבר חיכו בגלגל, כדי לכבד את המלך החוצה את הירדן בדרכו לביתו שבירושלים!
"אתה חושב שנמצא בבית שלנו את כל מה שהשארנו בו כאשר ברחנו?" שאלה תמר את בניה. "אני לא יודע" ענה בניה, "נבוא ונראה, העיקר שחוזרים הביתה". "ירושלים היא עיר מלכותו של דוד המלך, וארון ה' נמצא בירושלים!" אמר אבא. "הבית שלנו נמצא בירושלים", אמרה אימא והביטה מאושרת באבא ובילדים, "ואנחנו סוף-סוף חוזרים הביתה!"

הסיפור מתוך הדף השבועי להורים וילדים של תנועת מבראשית.
איירה: נעמה להב