חלוקת הפרק:
1. פס' א-ד: ההכנות למלחמה מול ארם
2. פס' ה-יב: נבואות השקר על הניצחון במלחמה
3. פס' יג-כח: נבואתו של מיכיהו על מותו של אחאב
4. פס' כט-מ: תיאור המלחמה ומותו של אחאב
5. פס' מא-נא: מלכות יהושפט 
 
1. פס' א-ד: ההכנות למלחמה מול ארם

יושם לב שבמקרה שלנו אחאב יוזם את המלחמה עם ארם בניגוד למלחמות עליהן קראנו בפרק כ'. יש בכך כדי ללמד על שינוי באשר להערכתו העצמית, כנראה לאור הניצחונות שלו המתוארים בפרק כ'.

2. פס' ה-יב: נבואות השקר על הניצחון במלחמה

א. לאור בקשתו של יהושפט, מחפש אחאב נבואה ולשם כך הוא מביא ארבע מאות נביאים (!). כמות זו מזכירה את ארבע מאות נביאי הבעל עליהם שמענו בפרק י"ח ויש בכך רמז לכך שהם נביאי שקר. עצם הצורך בכזו כמות של נביאים מלמדת על רצונו של אחאב להוכיח שאכן זוהי האמת אלא שיתכן שדווקא עניין זה גרם ליהושפט לחפש נביא אחר.

ב. מתלונתו של אחאב בפס' ח ניתן ללמוד שמיכיהו הוא הנביא שניבא בפרק כ' במלחמות עם ארם. כך אכן סברו חז"ל בסנהדרין דף פט עמוד ב .

3. פס' יג-כח: נבואתו של מיכיהו על מותו של אחאב

א. כיצד ידע המלך שמיכיהו אינו דובר אמת? יש פרשנים שהציעו שזאת משום שלא אמר 'כה אמר ה'' או משהו דומה. אולם יתכן גם להציע שהדמיון בין סגנון דבריו לסגנונם של נביאי השקר הוא זה שגרם למלך לחשוב שהוא אינו דובר אמת.

ב. מיכיהו חושף לפני אחאב חיזיון נבואי שלמעשה מגלה שה' מעוניין לשלוח אותו למלחמה על מנת שימות. אלא שעתה חשיפת החיזיון לפניו נותנת לו את הבחירה שלא לצאת למלחמה. יש כאן ביטוי משמעותי להנהגת ה' בעולם הפועלת הן במישור הגזרה והן במישור הבחירה.  

4. פס' כט-מ: תיאור המלחמה ומותו של אחאב

גם את שאול מצאנו מתחפש (שמואל א פרק כ"ח, ח) אלא שהשוואת המתואר שם בסיפור בכללותו לנעשה כאן מלמדת על ניגוד ברור בין דמותו של שאול בסיפור שם ובין דמותו של אחאב בכל הקשור לקבלת הגזרה על המוות. בעוד ששאול הולך אל הקרב מתוך ידיעה שהוא ימות במלחמה, ולא בורח מגזרה זו, אחאב מנסה לברוח מגזרת הנבואה ולצאת למלחמה ובכל זאת להישאר בחיים.