"תְּחִלַּת דִּבֶּר ה' בְּהוֹשֵׁעַ וַיֹּאמֶר ה' אֶל הוֹשֵׁעַ לֵךְ קַח לְךָ אֵשֶׁת זְנוּנִים וְיַלְדֵי זְנוּנִים כִּי זָנֹה תִזְנֶה הָאָרֶץ מֵאַחֲרֵי ה'" (הושע א', ב) 

"בָּעֵת הַהִיא דִּבֶּר ה' בְּיַד יְשַׁעְיָהוּ בֶן אָמוֹץ לֵאמֹר לֵךְ וּפִתַּחְתָּ הַשַּׂק מֵעַל מָתְנֶיךָ וְנַעַלְךָ תַחֲלֹץ מֵעַל רַגְלֶיךָ וַיַּעַשׂ כֵּן הָלֹךְ עָרוֹם וְיָחֵף" (ישעיהו כ', ב) 

 

אבן עזרא הושע פרק א' פסוק א

חלילה חלילה שיצוה השם לקחת אשת זנונים ולהוליד ילדי זנונים... 
והנכון בעיני - כי זה הנביא היה רואה במראות נבואה בחלום הלילה שהשם אמר לו "לך קח לך אשת זנונים" (הושע א', ב) והלך ולקח אשה ידועה והרתה וילדה, כל זה במראות הנבואה, כאשר פירש: "אם יהיה נביאכם" לבד ממשה לבדו "ה' במראה אליו אתודע בחלום אדבר בו" (במדבר י"ב, ו). 
ואל תתמה איך יראה בחלום "וילך ויקח" (הושע א', ג) והנה בחלום אדם בלא נבואה "ותאכלנה הפרות" (בראשית מ"א, ד). 
וככה על ישעיהו הנביא: "כאשר הלך עבדי ישעיהו ערום ויחף" (ישעיהו כ', ג) - זה היה במראה הנבואה. כי למה ילך הנביא ערום בעבור כוש ומצרים?

 

 

 

אבן עזרא - ר' אברהם בן מאיר למשפחת אבן עזרא. נולד בטודילה שבספרד המוסלמית בשנת 1089 בערך, ונפטר באנגליה בשנת 1164 בערך. היה חכם רב-תחומי בעל השפעה רבה, בחייו ולאחר מותו. היה משורר, מדקדק, פרשן תנ"ך, פילוסוף, מתרגם, אסטרונום ואסטרולוג. היה תקיף בביקורתו גם נגד גדולים וקדמונים.