באחרית הימים יתהפך הכל. ממלכות הגויים שתמיד שיגשגו וידם היתה על העליונה יימלאו חורבות ודם, ואילו השממה שהיתה מנת חלקנו תשתנה ללא היכר לטובה.

 

ההיסטוריה של עם ישראל מלווה בתלאות רבות אותן חוו היהודים מידי העמים בכל מקומות מושבותיהם. החל מן הגויים שהגיעו לארץ ישראל והגלו אותם משם, דרך התנכלויות ללא ספור שליוו אותם בעת שהותם בגולה וכלה בחורבן שזרעו הגויים בארץ עם שובם לשם.

הנביא מעיד כי באחרית הימים אין המצב עומד להשאר כך. הכל עומד להתהפך. היכן שהיה עושר ושגשוג שהיה מבוסס על שחיתות מוסרית, רצח והשמדת עמים אחרים יבוא חורבן ודם. הקב"ה הינו שופט צדק ולא ייתן שמאורעות שכאלו ישכחו. אין הוא נותן להיסטוריה לטאטא את חטאות העמים והם יבואו על עונשם.

הפורענות שתבוא על העמים מתוארת בצורה קשה במיוחד וכיום נקמה של הקב"ה. ארץ העמים תימלא דם וחלבם ושומנם יפוזרו על הארץ כקרבנות של ממש, כפרה על הקרבנות הרבים שהפילו, חללים מזרע ישראל (ו). אולם, גם ישועת ישראל לא תאחר מלבוא כפי שמתואר בפרק הבא. הארץ שעד כה היתה שוממה כמדבר תפרח לפתע ותשגשג כיאה לארמונו של מלך וכבוד ה' ייראה עליה. גם האנשים מעם ישראל שהיו בעלי מומים יירפאו: העיורים, הפסחים, האילמים והחרשים, כיאה למשרתי המלך העומדים לפניו.

הצדק יצא לאור. תחת היגון והאנחה של עם ישראל יבואו ששון ושמחה, ותחת צהלות הרשע של הגויים יבוא עליהם שוד ושבר.