לפי רש"י הנביא מוכיח את העם על מאיסתם בחזקיהו והעדפתם את פקח בן רמליה, אך מה עניינו של חזקיהו לכאן? נראה לומר כי חזקיהו הוא משל להנהגה הבנויה על הישענות על הקב"ה, לעומת פקח, שהוא משל להנהגה של כוחי ועוצם ידי. 

 

"יַעַן כִּי מָאַס הָעָם הַזֶּה אֵת מֵי הַשִּׁלֹחַ הַהֹלְכִים לְאַט וּמְשׂוֹשׂ אֶת רְצִין וּבֶן רְמַלְיָהוּ" (ו)

רש"י מבאר בעקבות חז"ל במסכת סנהדרין שהעם מאס בחזקיהו והעדיף את פקח בן רמליה מלך ישראל. מלכי בית דוד, ובמיוחד חזקיהו, נמשלו למי השילוח השקטים. לכן עונשם, כמבואר בפסוק הבא יהיה שיטפון של מי נהר עצום. הרד"ק, לעומתו, מבאר שהעם מאס באחז החלש והעדיף עליו את פקח, שותפו של רצין מלך ארם.
על שיטת רש"י קיים קושי, הרי ישעיהו מנבא נבואה זו בתקופת אחז ומה עניינו של חזקיהו לכאן? ועוד, לשיטת הרד"ק קשה מדוע הנביא מדמה את אחז החלש למי השילוח ההולכים לאט. היה צריך לדמות אותו לדבר המסמל חולשה ולא למי השילוח ההולכים בשקט ושלווה.
לכן, נציע כי הקב"ה מבקר, באמצעות הנביא, את האקטיביסטים, את הקבוצות שחלקו על הדרכתו של הנביא: "השמר והשקט" (ז', ד), ובמיוחד את אלה שסמכו על פקח ורצין ותבעו להצטרף אליהם במאבקם כנגד האשורים. בדור הבא אכן חזקיהו היה זה שהלך בעקבות הדרכת הנביא וזנח את האקטיביזם המדיני לטובת הישענות על הקב"ה.
כך יבואו על מקומם דברי חז"ל ורש"י בעקבותיהם. נמצא שחזקיהו הוא משל להנהגה הבנויה על הישענות על הקב"ה. לעומת פקח, שהוא משל להנהגה של כוחי ועוצם ידי, ונבואה זו היא לדורות.

נערך ע"י צוות אתר התנ"ך מתוך הספר 'צפנת ישעיהו - מעוזיהו עד אחז', בהוצאת מגיד