יהורם, בניגוד ליהושפט, היה מלך רשע שחטא והחטיא אחרים, ואף לא שמע לתוכחות הנביאים. בעקבות מעשיו הרעים מצבה המדיני של יהודה התערער. הוא מת בגיל צעיר, בעקבות מחלה קשה ולא זכה לקבורה ראויה כשאר המלכים. 

 

ימי מלכות יהורם נמנים עם הימים הקשים ביותר שעברו על מלכות יהודה, והם ניגוד גמור לימי מלכות יהושפט אביו. יהושפט נמנה עם החסידים והצדיקים שבמלכי בית דוד, ואילו יהורם בנו עם הרשעים שבהם. ולא זו בלבד שהרבה לחטוא לעצמו, אלא שגם החטיא את בני עמו.

יהושפט הלך בדרכי דוד אביו (י"ז, ג), ואילו יהורם בדרכי חותנו "בדרך מלכי ישראל כאשר עשו בית אחאב" (כ"א, ו). שפך דמי נקיים, דמי אחיו 'הטובים' ממנו ועבד עבודה זרה (כ"א, ד;יא).

יהושפט אביו היה מחובר לנביאים ושומע לקול תוכחתם, ואילו יהורם התעלם מתוכחת אליהו, רבם של הנביאים (כ"א, יב-טו).

יהורם לא ידע את סוד התשובה, דבר שידעו אף אחאב.

יהושפט זכה "לעושר וכבוד לרוב" (י"ז, ה; י"ח, א), ובימיו נתן ה' פחדו "על כל ממלכות הארצות אשר סביבות יהודה" (י"ז, י) שידעו, כי "נלחם ה' עם אויבי ישראל" (כ', כט), ואילו בימי יהורם סר הפחד, וכל הממלכות הכנועות ליהודה מרדו בה, וכמה מבני עממים אלה אף עלו למלחמה על יהודה וירושלים, שדדו את 'כל רכוש' המלך, ולקחו בשבי את נשיו ואת בניו (והרגו אותם). נמצא, שקיבל יהורם מאביו ממלכה אדירה ועשירה, ובידיו קפח את שליטתו על אדום ועל שאר העמים הכנועים וגרם במעשיו לערעורה הפנימי של הממלכה. ואם נמנעה השמדת בית דוד, היה זה רק בגלל הברית שכרת ה' עם דוד: "... לתת לו ניר ולבניו כל הימים" (כ"א, ז).

יהורם לקה במחלה קשה ומנוולת "לאין מרפא" (כ"א, יח), והלך בגיל צעיר (ארבעים שנה!) לעולמו "בלא חמדה" (כ"א, כ). הוא ראשון במלכי יהודה, שלא זכה לקבורה הראויה למלכי בית דוד.

נערך ע"י צוות אתר התנך 
מתוך תנך עם פירוש דעת מקרא, הוצאת מוסד הרב קוק ירושלים, ספר דברי הימים ב עמ' תשלג-תשלד