הרב ד''ר אוריאל טויטו

נמצאו 3 תוצאות חיפוש

  1. האם הרוצח הראשון חמק מעונשו?

    הרב ד''ר אוריאל טויטו

    תאריך פרסום: תשעח | | שעה ו- 2 דקות

    קין רוצח את הבל אחיו ונענש על כך בגלות. מעתה הוא יהיה נע ונד בארץ ולא ימצא מנוח לכף רגלו. אלא שקין אינו משלים עם העונש שקיבל ובעזות מצח מתווכח עם האל, אשר נענה לו ונותן לו את "אות קין". אלא שלמעשה לא רק שקין אינו מקיים את העונש שהושת עליו ויוצא לנדודים, אלא שבניגוד לדברי האל, הוא מקים משפחה, מוליד ילדים, בונה עיר וכנראה מהקשר הפסוקים, אף מתיישב בה ישיבת קבע. כיצד יתכן שהרוצח הראשון לא רק שלא נענש, אלא שמצבו משתפר בעקבות הרצח? איזה מסר רוצה התורה ללמדנו?

  2. ארוכה הדרך - דרמה מקראית על משיחת דוד

    הרב ד''ר אוריאל טויטו

    תאריך פרסום: תשע"ז | |

    סירובו של שמואל הנביא למשוח את דוד גרר בעקבותיו שורה של תסבוכות, שהפכו לדרמה בה משפחת דוד מצטרפת לשמואל במאמציה למנוע את המלכתו של צעיר בניה. שמואל מתחפש למקריב זבח, אנשי בית לחם מעלימים משמואל את דבר קיומו של דוד ושמואל בוחר את האיש הלא נכון. אולם בסוף צו ה' מתגבר על כל מתנגדיו. בדרך פתלתלה מגיע דוד אל שמואל, שמושח אותו בשמן ומסתלק מהמקום.

  3. היש מושיע מבלעדי ה' - סיפורו של אהוד בן גרא

    הרב ד''ר אוריאל טויטו

    תאריך פרסום: תשע"ט | | שעה ו- 4 דקות

    מעשה אהוד בן גרא הוא סיפור ניצחון החרב הקטנה על הבטן הגדולה (של עגלון). בעזרת סדרה של טכסיסים, המבליטים את התכנון והביצוע האנושי, מצליח אהוד להכניע את המואבים. קריאה זהירה של הסיפור מלמדת שחסרונו של הנס בסיפור מושלם על ידי טכסיסיו של אהוד, והמסר העולה הוא שהתחכום האנושי והפעילות האנושית הנחרצת לישועת ישראל, היא עצמה נס, ויד ה' מתגלה דרך אנשים המוסרים את נפשם על גאולת העם.