הרב דוד טי

נמצאו 9 תוצאות חיפוש

  1. משה - כי מן המים משיתיהו

    הרב דוד טי

    מדוע נקרא משה בשם זה? האם משמעות השם רחבה יותר מציון המאורע ההיסטורי של משיית משה מן המים?

  2. ברכת כהנים - מיהו המברך?

    הרב דוד טי

    מיהו המברך בברכת כהנים? האם זה הכהן, או שמא הקב"ה הוא המברך והכהן הוא רק כלי המעביר את הברכה? המאמר דן בשאלות אלו לאור מדרשי חז"ל בנושא ולאור הלכות ברכת הכהנים.

  3. לבעיית מקומם של פרקים ל"ד-ל"ה בישעיהו

    הרב דוד טי

    תאריך פרסום: תשסה | |

    כאשר מסתכלים על המבנה הכללי של ספר ישעיהו, נוצרת תחושה שפרקים ל"ד ו-ל"ה נמצאים במיקום לא נכון בספר. אולם, עיון מדוקדק בפרקים אלו יוביל אותנו להבנת הפרקים בהקשרם.

  4. מבנה ספר איוב, דרכי הוראתו ומסריו

    הרב דוד טי

    תאריך פרסום: תשסח | | שעה ו- 11 דקות

    בשיעור נעסוק במבנה הספר ובתכניו – נגדיר את נושא הפולמוס ואת דברי הצדדים השונים, נדון בקשיים שעלולים לעלות בהוראת הספר ובפתרונות לקשים אלו, ונשמע פרשנויות שונות למסר הנלמד מהספר. 

  5. נאום ההגנה והתביעה של איוב

    הרב דוד טי

  6. התשובות לאיוב בתהילים (ע"ג, קל"ט)

    הרב דוד טי

    תאריך פרסום: תשסה | | שעה ו- 8 דקות

    איוב מעלה שלושה קשיים שיש לו: ייסורי גוף קשים ביותר, שמירת ה' בלתי פוסקת והצלחת הרשעים. מזמורים קל"ט וע"ג מתמודדים עם חלק מקשיים אלו והם מלמדים אותנו שכאשר אדם מרגיש שה' בוחן אותו כל היום ופוגע בו פעם אחר פעם, הוא יכול לשנות את המבט - לשמוח על כך שה' איתו כל הזמן ומנחה אותו בדרך ולראות בכך הזדמנות לקרבת אלוקים. ניתן לראות זאת גם בתשובת איוב למענה ה' - "לְשֵׁמַע אֹזֶן שְׁמַעְתִּיךָ וְעַתָּה עֵינִי רָאָתְךָ עַל כֵּן אֶמְאַס וְנִחַמְתִּי עַל-עָפָר וָאֵפֶר" (מ"ב, ה-ו) - התגלות ה' שהיא הטוב האמיתי מסיחה את דעתו מהצרות שאותן הוא חווה.

  7. הקללה, המשאלה ומה שעומד מאחוריהן

    הרב דוד טי | 39 דקות

    בשיעור נעסוק בקללת איוב ובמשאלה שהוא מביע. נבין את תוכן הקללה ואת התפיסות המובעות בה, ונברר לְמה מייחל איוב ולָמה.

  8. החידוש של אליהוא

    הרב דוד טי | 40 דקות

    מתחילת דבריו של אליהוא בפרק ל"ב נשמע שהוא עומד לפרוס תפיסת עולם חדשה ושונה ממה שנאמר עד כה, אך כשקוראים את פרק ל"ג לא ברור מה בעצם החידוש שלו. בשיעור נעזר ברמב"ם וברלב"ג, ונלמד מפירושיהם מה אומר אליהוא.

  9. להבין שאתה לא מבין

    הרב דוד טי | 36 דקות

    בפרק ל"ט עונה ה' לאיוב באמצעות תיאור התכונות המיוחדות של חיות שונות, ומכוון אותו להתמודדות עם כאבו. בתחילת פרק מ' מזמין ה' את איוב לענות לו, אך איוב אינו מעוניין לעשות זאת. בהמשך הפרק ובפרק מ"א מציג ה' שתי חיות אימתניות כדי שאיוב יבין מדוע טענותיו אינן רלוונטיות.