ד"ר יצחק עמר

נמצאו 5 תוצאות חיפוש

  1. דוד נבל ואביגיל - מבנים קדקודיים בשמואל א כ"ה ומשמעותם

    ד"ר יצחק עמר

    תאריך פרסום: תשס"ב |

    מאמר זה עוסק בסיפור ההתנגשות בין דוד לנבל על רקע סירובו של נבל לשלם לנערי דוד על ההגנה שהעניקו לרועיו של נבל. המאמר מתמקד בניתוח הנאומים השונים בפרק: של דוד, של נבל ושל אביגיל וטוען שחשיפת המבנה הקודקודי (מבנה כיאסטי) בכל נאום ונאום תורמת להבנת הסיפור ולפתרון קשיים שונים הקימים בו. 

  2. פרקי שאול - פנים ואחור

    ד"ר יצחק עמר

    תאריך פרסום: תשס"ב |

    רבים עמדו על כך שניתן לחלק את תקופת מלכותו של שאול לשניים: התקופה עד הציווי להשמדת עמלק (ט' - י"ד), תקופה בה הוא מצטייר באופן חיובי, והתקופה שלאחר הכשלון במלחמה זו (י"ד - ל"א) בה הוא מצטייר באופן שלילי. במאמר זה מנסה יצחק עמר להוכיח ששני חלקים אלו מקבילים זה לזה כאשר נראה בעליל שלכל מאורע מרכזי שאירע את שאול ב'תקופה הראשונה', יש מאורע מקביל ב'תקופה השנייה' רק שהפעם הוא נזקף לחובתו 

  3. דוד המלך, גד החוזה ונתן הנביא - עיון ביחסי מלך ושני נביאים

    ד"ר יצחק עמר

    הלקח הראשוני מהשבר הגדול בימי שאול היה שיש צורך בשני נביאים - נביא מוביל ונביא מוכיח. בעקבות לקח זה, דוד מודרך בידי שני נביאים – גד ונתן. כשיש טעם לפגם או טעות במעשיו של דוד נשלח אליו נתן; וכשיש צורך להוביל את דוד קדימה נשלח אליו גד.

  4. נביא מוביל ונביא מוכיח

    ד"ר יצחק עמר

  5. בין סיפור יונה לסיפור נח

    ד"ר יצחק עמר

    תאריך פרסום: תשסז |

    בין סיפור יונה ונח קיימים קשרים בלתי מבוטלים. במאמר נבחן את הקשרים שבין הסיפורים, ונבין כיצד ספר יונה ממשיך את סיפור נח, ומהי בעצם מגמת ספר יונה לפי זווית זו?