חלוקת הפרק:
1. פס' א-ה: חזקיהו שולח שליחים לישעיהו
2. פס' ו-ז: נבואת ישעיהו
3. פס' ח-יג: שליחת ספרים נוספים על ידי מלך אשור
4. פס' יד-יט: תפילת חזקיהו
5. פס' כ-לד: נבואת ישעיהו
6. פס' לה-לז: נפילת צבא אשור ומותו של סנחריב
 
1. פס' א-ה: חזקיהו שולח שליחים לישעיהו

א. פס' א – על פי התיאור כאן, חזקיהו הגיע קודם לבית ה' ורק לאחר מכן שלח שליחים אל ישעיהו על מנת שיתפלל. לכאורה מטרת הגעתו לבית ה' היא להתפלל (כמו להלן בפס' יד-טו) אלא שהכתוב לא הביא את תפילתו, אם אכן התקיימה.

ב. פס' ג – מה פשר המשלת המצב למצבה של אישה היושבת על המשבר (מקום מושב היולדת) ואינה יכולה ללדת? אפשר שהכוונה היא לתאר בפשטות סבל גדול. אולם יתכן שהנמשל הוא הקושי שבשבירת המצור. אין בנו כוח ויכולת לנצח את האשורים, כאשר היציאה אליהם משולה ללידה. משל מפורש הממשיל את היציאה מירושלים ללידה מופיע במיכה, נביא בן זמנו של ישעיהו, פרק ד', י: "חוּלִי וָגֹחִי בַּת צִיּוֹן כַּיּוֹלֵדָה כִּי עַתָּה תֵצְאִי מִקִּרְיָה וְשָׁכַנְתְּ בַּשָּׂדֶה וּבָאת עַד בָּבֶל שָׁם תִּנָּצֵלִי שָׁם יִגְאָלֵךְ ה' מִכַּף אֹיְבָיִךְ".

2. פס' ו-ז: נבואת ישעיהו 

פס' ז – לא התפרשה כאן מהי השמועה. רבים מהמפרשים הסבירו שהכוונה היא לשמועה המתוארת בפסוק ט ביחס למלך כוש. אם כך, סוף הפסוק המתאר את שיבתו לארצו, אינו המשך רציף לאותה השמועה אלא מתאר את סופו של סנחריב בשלב מאוחר יותר, כפי שאכן מפורש בסוף הפרק (לו-לז).

3. פס' יד-יט: תפילת חזקיהו

הפעם חזקיהו אינו מסתפק בשליחת שליחים לישעיהו על מנת לבקש ממנו שיתפלל אלא הוא בעצמו מתפלל תפילה משמעותית.

4. פס' כ-לד: נבואת ישעיהו 

פס' כב-כד מתארים את מחשבות הגאווה של מלך אשור. פס' כה-כח מתארים את דברי ה' האומר לסנחריב שכל מעשיו כבר היו ידועים מראש וכי ה' הוא זה שתכננן הכול וסנחריב הוא רק כלי בידו של ה'. פס' כט-לב הם דברי נחמה וישועה לחזקיהו. פס' לב-לד הם נבואה על הכישלון הצפוי של סנחריב.

5. פס' לה-לז: נפילת צבא אשור ומותו של סנחריב

תיאור זה, לפיו ירושלים לא נכבשה על ידי סנחריב, עולה בקנה אחד עם כתובת סנחריב שנמצאה בארמונו בנינווה (כיום במוסול, עירק). סנחריב מתאר רק את המצור ולא את כיבוש ירושלים. במקום זאת הוא הנציח על קיר הארמון את כיבוש לכיש, כנראה 'כפיצוי' על אי כיבוש ירושלים. תבליט כיבוש לכיש נמצא כיום במוזיאון הבריטי בלונדון.