פרקנו סוקר את מלכות עוזיהו ויותם בממלכת יהודה, וחמישה מלכים ממלכת ישראל שכולם מלכו במקביל לעזריהו.

מלכות עזריהו (א-ז)

עזריהו מלך יהודה, שנקרא בספר דברי הימים עוזיהו, מלך תקופה ארוכה מאוד - חמישים ושתיים שנים. כמו אביו, גם הוא עשה הישר בעיני ה', אך הבמות עדיין נשארו בירושלים. בפרק הקודם קראנו שעוזיהו הרחיב את גבול ממלכת יהודה. בספר דברי הימים מורחב מאוד התיאור של עוזיהו כבנאי גדול. הכתוב מגלה לנו כי עוזיהו חלה בצרעת, וכיוון שלקה בצרעת, בנו יותם כבר התחיל למלוך בעוד אביו בחיים.

מלכות זכריהו בן ירבעם (השני) (ח-יב)

זכריהו בן ירבעם השני מלך בישראל רק שישה חודשים. הכתוב לא מוסר עליו פרטים רבים ומציין שעשה הרע בעיני ה'. זכריהו הוא המלך האחרון מבית יהוא.

מלכות שלוּם (יג-טו)

המצב הופך להיות ממש גרוע כאשר שלוּם מולך בשומרון ירח ימים (= חודש). מנחם בן גדי מורד בשלוּם והורג אותו. הכתוב לא פוסח גם על תיאור אופיו של שלוּם, ומדווח כי עשה הרע בעיני ה'.

מלכות מנחם (יז-כב)

מנחם בן גדי מצליח למלוך בשומרון עשר שנים, ויחסית לקודמיו מדובר בהישג מרשים. בימיו מגיע פול מלך אשור. לא מוכר לנו מלך אשורי בשם פול וכנראה שזהו כינוי או שם אחר לתגלת פלאסר השלישי. מנחם מעלה מס למלך אשור וכך ממלכת ישראל ניצלת מהאיום האשורי. על העלאת המס של מנחם אנחנו יודעים גם מהרשימה של תגלת פלאסר משנת 738 לפנה"ס.

מלכות פקחיה בן מנחם (כג-כו)

פקחיה בן מנחם מולך שנתיים. גם הוא עשה הרע בעיני ה', וכמו הקודמים לו, גם הוא מת בעקבות מרד שפרץ בממלכה. פקח בן רמליהו רוצח אותו ותופס את מקומו.

מלכות פקח בן רמליהו (כז-לא)

פקח בן רמליהו מולך תקופה משמעותית - עשרים שנה. גם הוא עושה הרע בעיני ה'. לאחר עשרים שנה גם פקח בן רמליהו "זוכה" למרד בממלכה: הושע בן אלה רוצח אותו, וממליך את עצמו. בימיו של פקח עולה תגלת פלאסר השלישי על ממלכת ישראל, לאור בקשתו של אחז מלך יהודה, כפי שנראה בפרק הבא. הפגיעה בממלכת ישראל קשה. אשור כובשת את כל החלק הצפוני של הממלכה, וכך הממלכה מצטמקת למרכז הארץ בלבד.

מלכות יותם (לב-לח)

יותם מתחיל למלוך עוד בימי אביו, והוא מולך שש עשרה שנים. גם עליו נאמר שהוא שומר את מצוות התורה, מלבד הבמות. הנתון היחיד שאנו יודעים על יותם הוא ש: "הוּא בָּנָה אֶת שַׁעַר בֵּית ה' הָעֶלְיוֹן" (לה).