הפסוק הראשון בפרקנו הוא סיום של הסיפור הקודם של מפגש יעקב ולבן. לבן נפרד ממשפחתו "וַיְנַשֵּׁק לְבָנָיו וְלִבְנוֹתָיו וַיְבָרֶךְ אֶתְהֶם וַיֵּלֶךְ וַיָּשָׁב לָבָן לִמְקֹמוֹ" (א)

יעקב והמלאכים (ב-ג)

אחרי שלבן עוזב את יעקב פוגעים בו "מַלְאֲכֵי אֱלֹהִים" (ב). יעקב קורא למקום ההוא בשם מחנים בגלל "מַחֲנֵה אֱלֹהִים" (ג) שפגש בו.

יעקב מתכונן לקראת בואו של עשו (ד-כב)

לאחר שיעקב מתמודד עם לבן והוא בדרך חזרה לארץ, כעת הוא צריך להתמודד עם האיום שבגללו ברח מהארץ: עשו. יעקב מעוניין להיפגש עם עשו ושולח מלאכים (=שליחים) כדי לבדוק מה מצבו של עשו. יעקב מגלה שעשו נמצא עם מחנה של ארבע מאות איש, והוא יירא מאוד. כעת יעקב נושא תפילה לה' "הַצִּילֵנִי נָא מִיַּד אָחִי מִיַּד עֵשָׂו כִּי-יָרֵא אָנֹכִי אֹתוֹ פֶּן-יָבוֹא וְהִכַּנִי אֵם עַל-בָּנִים" (יב). לאחר מכן יעקב עורך הכנות לקראת המפגש עם אחיו.

מאבק יעקב והמלאך (כג-לג)

רגע לפני המפגש עם אחיו וההתמודדות איתו, כעת יעקב צריך להתמודד עם עניין אחר. יעקב מעביר את כל משפחתו במעבר יבוק והוא נשאר לבד בצד הנהר. שם נאבק איש-מלאך עם יעקב "עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר" (כה). יעקב נפצע ברגלו, ולאחר דו שיח המלאך אומר ליעקב "לֹא יַעֲקֹב יֵאָמֵר עוֹד שִׁמְךָ כִּי אִם-יִשְׂרָאֵל  כִּי-שָׂרִיתָ עִם-אֱלֹהִים וְעִם-אֲנָשִׁים וַתּוּכָל" (כט). יעקב קורא למקום פניאל "כִּי-רָאִיתִי אֱלֹהִים פָּנִים אֶל-פָּנִים וַתִּנָּצֵל נַפְשִׁי" (לא). על משמעות סיפור מאבק יעקב והמלאך ראו בשיעורו של פרופ' יונתן גרוסמן.