ברוכים הבאים לפרק הארוך ביותר בספר בראשית. פרקנו מספר את סיפור שליחת עבד אברהם לחיפוש אחר אישה ליצחק, ובסופו, מתואר המפגש בין רבקה ליצחק.

אברהם שולח את עבדו לארם נהרים (א-ט)

אברהם שהוא "זָקֵן בָּא בַּיָּמִים וַה' בֵּרַךְ אֶת-אַבְרָהָם בַּכֹּל" (א) פונה אל עבדו (אליעזר לא מוזכר במפורש בכתובים) ומשביע אותו ב"אֱלֹהֵי הַשָּׁמַיִם וֵאלֹהֵי הָאָרֶץ" (ג) שלא לקחת אישה ליצחק מבנות כנען, אלא אישה מארצו וממולדתו של אברהם – ארם נהרים. אברהם מברך אותו בשם ה' שהוא ימצא את האישה הראויה לבנו.

לפני פגישת רבקה (י-יד)

עבד אברהם יוצא למסע מכנען אל ארם נהרים, עיר מושבו של נחור. הוא נושא תפילה לה' ומציב כעין סימן: "וְהָיָה הַנַּעֲרָ אֲשֶׁר אֹמַר אֵלֶיהָ הַטִּי-נָא כַדֵּךְ וְאֶשְׁתֶּה וְאָמְרָה שְׁתֵה וְגַם-גְּמַלֶּיךָ אַשְׁקֶה אֹתָהּ הֹכַחְתָּ לְעַבְדְּךָ לְיִצְחָק וּבָהּ אֵדַע כִּי-עָשִׂיתָ חֶסֶד עִם-אֲדֹנִי" (יד).

המפגש עם רבקה (טו-כז)

"וַיְהִי-הוּא טֶרֶם כִּלָּה לְדַבֵּר וְהִנֵּה רִבְקָה יֹצֵאת" (טו). הכתוב מהלל את הנערה על יופיה וטהרתה. העבד מנסה את מזלו ומבקש ממנה: "הַגְמִיאִינִי נָא מְעַט-מַיִם מִכַּדֵּךְ" (יז). רבקה ממהרת ומשקה לא רק אותו אלא גם את גמליו. כאשר כל הגמלים סיימו לשתות, העבד מבין שמדובר באישה כלבבו. הוא מעניק לה תכשיטים ומברר על היחוס שלה. לאחר שהוא מגלה שהיא ממשפחתו של אברהם הוא מברך את ה': "בָּרוּךְ יְהוָה אֱלֹהֵי אֲדֹנִי אַבְרָהָם אֲשֶׁר לֹא-עָזַב חַסְדּוֹ וַאֲמִתּוֹ מֵעִם אֲדֹנִי אָנֹכִי בַּדֶּרֶךְ נָחַנִי ה' בֵּית אֲחֵי אֲדֹנִי" (כז).

המפגש עם משפחת רבקה (כח-ס)

המפגש עם משפחתה של רבקה תופס את רוב הפרק, לא משום התיאור הארוך של שהיית העבד בבית רבקה, אלא משום החזרה על סיפור המפגש של העבד ורבקה, שוב. לאחר שבני משפחתה מאשרים את השידוך, שותים ואוכלים, עדיין אחיה ואמה לא מעוניינים לשחרר אותה בקלות ומבקשים לשאול את פיה. רבקה מסכימה לעזוב את ביתה ומצטרפת למסע לכנען.

המפגש עם יצחק (סא-סז)

העבד מוביל את רבקה אל כנען לקראת המפגש עם יצחק. רבקה רואה את יצחק מרחוק ונופלת (במכוון?) מעל הגמל. כשרבקה מבינה שמדובר ביצחק היא מכסה את פניה. המפגש ביניהם מזהיר: "וַיִּקַּח אֶת-רִבְקָה וַתְּהִי-לוֹ לְאִשָּׁה וַיֶּאֱהָבֶהָ וַיִּנָּחֵם יִצְחָק אַחֲרֵי אִמּוֹ" (סז). האהבה הראשונה בתנ"ך – יצחק ורבקה.