קריאה חוזרת במזמורי נ"ז וס' מוכיחה, שהמצבים הנוראים שדוד ואנשיו נקלעו אליהם, כמעט נעלמו במזמור ק"ח.

 

מזמור ק"ח אין בו (לכאורה) שום דבר חדש, כי הוא מורכב מחלקו האחרון של מזמור נ"ז (בשינויים קלים ומעניינים), ומחלקו האחרון של מזמור ס' (בשינויים קלים ומעניינים).

הבה ונקרא מעט מדברי רד"ק -

"...זה המזמור כולו נאמר פעמיים, כי מתחילת המזמור עד "לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ" (פסוק ז) הוא במזמור נ"ז, ומן "לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ" עד סוף המזמור הוא במזמור ס'... ושם כתוב כי נאמר "בְּהַצּוֹתוֹ אֶת אֲרַם", ושָנָה אותו הֵנה - לא ידענו למה?! ואפשר, כי שם נאמר על הענין שזכר... על דוד עצמו, וזה המזמור נאמר על ימות המשיח…".

קריאה חוזרת במזמורי נ"ז וס' מוכיחה, שהתיאורים הקשים והמדויקים ממלחמות דוד ויואב נגד הקואליציה של ארם ועמון, והמצבים הנוראים שדוד ואנשיו נקלעו אליהם, כמעט נעלמו משירת הניצחון של ק"ח, שהפרספקטיבה שלו היא מאוחרת יותר, כללית יותר, ולדעת הרד"ק, מכוּוֶנֶת לעתיד.

משני המזמורים (נ"ז וס'), נלקחו הפסוקים המרוממים בנבל ובכִנור, כדי ליצור שירת ניצחון לעתיד לבוא, דומה לזו של דוד - באותם המקומות, שצבא דוד ויואב התגייס (שכם ועמק סוכות), ומשם יצא והיכה את כל אויביו מסביב, שם תשוב ותתגלה ישועת ה' "לְמַעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ".

באדיבות אתר 929